Układ przeniesienia napędu w samochodach z napędem na tylną oś lub obydwie osie (4×4) znacząco się różni od układu występującego w samochodach z napędem tylko na przednią oś. Problem z tym układem może charakteryzować się głośną jego pracą i stukaniem, a najgorszym wypadku – unieruchomieniem auta.
Problemy i usterki – układ przednionapędowy
Do najczęstych problemów w tym układzie można zaliczyć uszkodzoną manszetę (osłona przegubów), której pęknięcie doprowadza do usunięcia smaru z jej wnętrza co prowadzi do uszkodzenia przegubu i konieczności wymiany obydwu części. Rzadszym problemem jest urwanie/ukręcenie się półosi napędzającej koła.
Problem i usterki – układ tylnonapędowy
W tym układzie znajduje się znacznie więcej elementów (jeśli silnik zamontowany jest z przodu samochodu) gdyż aby przekazać moc i moment na tylne koła wykorzystuje się wał napędowy i dyferencjał/most, który przekazuje napęd do kół przez półosie. Elementów, które mogą wymagać serwisu lub wymiany jest znacznie więcej. Częstymi problemami są łączniki wału oraz jego podpora. Należy również zadbać o dyferencjał/most, w którym należy wymieniać olej i dbać o to aby nie było z niego wycieków.
Układ napędu na obydwie osie
Najbardziej skomplikowane układy to właśnie, te które przekazują napęd na wszystkie osie. W zależności od rodzaju takiego napędu (Audi – quattro, BMW – xDrive, VAG – 4Motion, Subaru – AWD) serwis jest mniej lub bardziej skomplikowany. Zapraszamy na wizytę w warsztacie w celu systematycznego serwisowania takich układów, aby zapobiegać ewentualnym awariom.
W serwisie AUTOPASJA zajmujemy się wszystkimi sprawami związanymi z serwisowanie i naprawą ukladów napędowych. Po pierwsze zadbamy o prawidłowy serwis układu, a w przypadku wystąpienia usterek czy awarii zajmiemy się naprawą.